INTRANOVATION: Ανάπτυξη Καινοτομίας για Επιχειρηματική Ανάπτυξη και Μετασχηματισμό

Διάρκεια (σε ώρες): 
100
IntraNovation: Ανάπτυξη Καινοτομίας για Επιχειρηματική Ανάπτυξη και Μετασχηματισμό

Η καινοτομία αποτελεί βασικό μοχλό ανάπτυξης της επιχειρηματικότητας, μέσα από την παροχή λύσεων σε πολλαπλά καίρια ζητήματα, του μετασχηματισμού της εμπειρίας των πελατών, των επιχειρηματικών διαδικασιών και του επιχειρηματικού μοντέλου. Παράλληλα παρατηρείται μία έντονη έλλειψη στην αγορά εργασίας ατόμων που είναι σε θέση να δρομολογήσουν ψηφιακές καινοτομίες αξιοποιώντας ευκαιρίες, καθώς απαιτείται συνδυασμός ενός τεχνολογικού υποβάθρου με έναν επιχειρηματικό τρόπο καινοτόμου σκέψης. Στόχος του συγκεκριμένου προγράμματος είναι να καλύψει αυτή την ανάγκη, αναπτύσσοντας επιχειρηματικές δεξιότητες σε άτομα που εργάζονται σε μεγάλους οργανισμούς, αλλά χρειάζεται να ενισχύσουν τις γνώσεις τους σε σχέση με την καινοτομία, επιχειρηματικότητα και τις ψηφιακές τεχνολογίες. 

Στο πλαίσιο του προγράμματος, ενθαρρύνεται η παράλληλη ενασχόληση των συμμετεχόντων σε ομάδες με ένα project – ενδοεπιχειρηματικής καινοτόμου ιδέας για την καλύτερη εμπέδωση και εφαρμογή της γνώσης. Στα πλαίσια της εργασίας, οι συμμετέχοντες θα κατανοήσουν όλα τα βήματα ξεκινώντας από τη σύλληψη μιας καινοτόμου επιχειρηματικής ευκαιρίας, τη σχεδίαση και ανάπτυξη του επιχειρηματικού μοντέλου της καινοτομίας μέχρι την υλοποίηση αρχικών οθονών (mockup) και όλων των αναγκαίων προκλήσεων που αντιμετωπίζονται κατά την ανάπτυξη μίας ψηφιακής ενδοεπιχειρηματικής ιδέας. Η καινοτομία της ιδέας μπορεί να αφορά νέα προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά και νέες διεργασίες, τρόπους αλληλεπίδρασης με τον πελάτη, αλλά και νέα επιχειρηματικά μοντέλα και πρακτικές. 

Παράλληλα θα παρουσιαστούν μελέτες περίπτωσης που αφορούν τις κατηγορίες καινοτομίας και ενδοεπιχειρηματικότητας, τον ψηφιακό μετασχηματισμό και την ανοικτή καινοτομία, ενώ θα καλυφτούν οι βασικοί τομείς επιχειρηματικού σχεδιασμού μιας καινοτόμου υπηρεσίας (μάρκετινγκ και πωλήσεις, branding, χρηματοοικονομική και λογιστική διαχείριση, κατοχύρωση βιομηχανικής ιδιοκτησίας κλπ.).


Διδασκόμενη Ύλη (Θεματολογία)
Ενότητα 1: Η έννοια της ενδοεπιχειρηματικότητας (Intrapreneurship) και η σημασία της
Θεματολογία διαλέξεων
  • Ορισμός της ενδοεπιχειρηματικότητας 
  • Επιχειρηματικά οφέλη από την ανάπτυξη ενδοεπιχειρηματικής κουλτούρας 
  • Τα βασικά χαρακτηριστικά του ενδοεπιχειρηματία
  • Οικοδόμηση σχέσεων win-win μεταξύ της επιχείρησης και του ενδοεπιχειρηματία
Intrapreneurial case stories: Εφαρμόζοντας την ενδοεπιχειρηματικότητα στην πράξη 

Ενότητα 2: Η έννοια της καινοτομίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού
Θεματολογία διαλέξεων
  • Ολοκληρωμένο πλαίσιο των 10 κατηγοριών καινοτομίας σε μεγάλους οργανισμούς 
  • Στρατηγικός ψηφιακός μετασχηματισμός (πελάτες, διαδικασίες, επιχειρηματικό μοντέλο)
  • Το μοντέλο της ανοικτής καινοτομίας για ενίσχυση της ενδοεπιχειρηματικότητας
Digital Transformation case stories: Ψηφιακός μετασχηματισμός στη πράξη 
Open innovation case stories:  Ανοικτή Καινοτομία στη πράξη 

Ενότητα 3: Αναπτύσσοντας επιχειρηματικές δεξιότητες (Entrepreneurial Skills: Becoming the in-company entrepreneur) για καινοτομία
Θεματολογία διαλέξεων
  • Δημιουργική σκέψη και τεχνικές επίλυσης προβλημάτων
  • Επιχειρηματική πρωτοβουλία και ανάληψη ρίσκου
  • Ηγεσία, παρακίνηση και διοίκηση προσωπικού
  • Εντοπισμός ταλέντων και ενίσχυση/ενδυνάμωση της αξίας του υφιστάμενου προσωπικού
  • Ανάπτυξη  ικανοτήτων παρουσίασης και pitching
Πρακτική άσκηση (workshop): Τεχνικές δημιουργικότητας και παραγωγής καινοτόμων ιδεών
1ο Μέρος Πρακτικής Εργασίας: Δημιουργία ομάδων εργασίας και διαμόρφωση μιας ενδοεπιχειρηματικής ιδέας

Ενότητα 4: Σχεδίαση και αξιολόγηση καινοτόμου ενδοεπιχειρηματικού σχεδίου 
Θεματολογία διαλέξεων
  • Δημιουργώντας αξία: Εντοπισμός επιχειρηματικών ευκαιριών και διενέργεια έρευνας αγοράς
  • Σχεδίαση επιχειρηματικού μοντέλου (business model canvas)
  • Ανάπτυξη ενδοεπιχειρηματικού σχεδίου
Πρακτική άσκηση (workshop): Σχεδιασμός του καμβά επιχειρηματικού μοντέλου (Business model canvas)
2ο Μέρος Πρακτικής Εργασίας: Διαμόρφωση του επιχειρηματικού μοντέλου της ενδοεπιχειρηματικής ιδέας

Ενότητα 5: Σχεδίαση νέων καινοτόμων προϊόντων/υπηρεσιών (Design thinking)
Θεματολογία διαλέξεων
  • Ανάπτυξη πρωτοτύπου -mockup και πελατοκεντρική σχεδίαση (user friendly design)
  • Κατανόηση της οπτικής του χρήστη και ταύτιση με την πρόταση αξίας
  • Δημιουργία της Ιστορίας Χρήστη
  • Σχεδιασμός οθονών και δομών ελέγχου
  • Υλοποίηση διαδραστικών οθονών
  • Έλεγχος και λήψη σχολίων επί του πρωτοτύπου 
Πρακτική άσκηση (workshop): Τεχνικές design thinking 
3ο Μέρος Πρακτικής Εργασίας: Υλοποίηση διαδραστικών οθονών της καινοτόμου ενδοεπιχειρηματικής ιδέας

Ενότητα 6: Υποδομές δημιουργίας και λειτουργίας νέας καινοτόμου υπηρεσίας / προϊόντος
  • Στρατηγική μάρκετινγκ και πωλήσεων
  • Χτίσιμο ενός δυνατού branding
  • Προώθηση και επικοινωνία μέσω διαδικτύου (digital marketing and promotion)
  • Νομικά θέματα, κατοχύρωση βιομηχανικής ιδιοκτησίας και πατέντες
  • Χρηματοοικονομική και λογιστική διαχείριση
4ο Μέρος Πρακτικής Εργασίας: Πραγματοποίηση παρουσίασης (pitching) της ενδοεπιχειρηματικής καινοτόμου ιδέας



Σε ποιους απευθύνεται - Προυποθέσεις Συμμετοχής
Κοινό στο οποίο απευθύνεται το προτεινόμενο πρόγραμμα
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
  • στελέχη επιχειρήσεων που ενδιαφέρονται να εκπαιδευτούν στις αρχές της ενδοεπιχειρηματικότητας, της ανοικτής καινοτομίας και του design thinking  και να προσφέρουν νέες καινοτόμες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας στους πελάτες της επιχείρησής τους
  • οργανισμούς που επιθυμούν να εκπαιδεύσουν τα στελέχη τους στις δεξιότητες που απαιτούνται για την επιτυχή οργάνωση, τη διαχείριση και την εύρυθμη λειτουργία μιας διατμηματικήες ομάδας ανάπτυξης νέων καινοτόμων υπηρεσιών/προϊόντων εντός του πλαισίου του οργανισμού
  • εμπνευστές καινοτόμου ενδοεπιχειρηματικής ιδέας που θέλουν να την υλοποιήσουν και να βγάλουν ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία στην αγορά
  • στελέχη που θέλουν να αλλάξουν καριέρα και να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους στο καινοτόμο επιχειρείν
  • ερευνητές που θέλουν να αξιοποιήσουν εμπορικά τα καινοτόμα ερευνητικά τους αποτελέσματα 
  • οποιοσδήποτε θέλει να σχεδιάσει νέα καινοτόμα προϊόντα ή υπηρεσίες και να δημιουργήσει μια επιχειρηματική δραστηριότητα
  • άνεργοι πτυχιούχοι που ψάχνουν να βρουν το επόμενο βήμα στη ζωή τους στην καινοτόμο επιχειρηματικότητα
Προϋποθέσεις συμμετοχής εκπαιδευόμενων
Δεν απαιτούνται προγενέστερες γνώσεις, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες του μαθήματος.



Επιστημονική Ομάδα - Εισηγητές
Επιστημονικός υπεύθυνος
Ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.). Έχει MSc στην Επιχειρησιακή Έρευνα και διδακτορικό στην Τεχνητή Νουμοσύνη από το London School of Economics (LSE), όπου και δίδαξε την περίοδο 1984-1990. Επίσης ήταν Επισκέπτης Καθηγητής στο Brunel University και έχει διδάξει στο London Business School και στο Copenhagen Business School. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν (http://www.eltrun.gr) που με τους 35 ερευνητές και τα πάνω από 45 διεθνή projects που έχει ολοκληρώσει, είναι από τα μεγαλύτερα στην ειδίκευσή του στα Ευρωπαϊκά Business Schools. Το 2009 του απονεμήθηκε το Πανευρωπαϊκό Βραβείο Case-Study για την έρευνα  “Internet Enabled Collaborative Store Ordering” στην κατηγορία “Knowledge, Information and Communication Systems Management”. Είναι ιδρυτής και υπεύθυνος του διεθνούς Πανεπιστημιακού Διαγωνισμού Ψηφιακής Καινοτομίας και Νέας Επιχειρηματικότητας. (http://www.ennovation.gr). Διδάσκει μαθήματα “Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας” σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα του Ο.Π.Α.

Εκπαιδευτές, συν-εκπαιδευτές, βοηθοί
Το διδακτικό προσωπικό του προγράμματος αποτελείται από διακεκριμένους ακαδημαϊκούς του ΟΠΑ και πανεπιστημίων του εξωτερικού, ερευνητές, έμπειρα στελέχη της αγοράς και συμβούλους επιχειρήσεων. 

Η Δρ. Αγγελική Καραγιαννάκη είναι Λέκτορας (ΠΔ/407) του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, συντονίστρια και υπεύθυνη στρατηγικής ανάπτυξης του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (Athens Center for Entrepreneurship and Innovation- ACEin) και επιστημονική συνεργάτης του ερευνητικού κέντρου ELTRUN που λειτουργούν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ). Κατέχει διδακτορικό δίπλωμα από το ΟΠΑ με διατριβή με τίτλο «Χρήση της Προσομοίωσης για Ανασχεδιασμό Διαδικασιών Εφοδιαστικής Αλυσίδας μέσω της Τεχνολογίας RFID» και μεταπτυχιακό στην Επιχειρησιακή Έρευνα από το Warwick Business School. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στη καινοτομία, επιχειρηματικότητα, νέα επιχειρηματικά μοντέλα, καινοτομία στη διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας, προσομοίωση, νέες τεχνολογίες. Κατά τα τελευταία χρόνια είχε ενεργό συμμετοχή σε πολλά εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Έχει δημοσιεύσει άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά , όπως Computers in Industry, Journal of the Operational Research Society, British Food Journal, Industrial Management and Data Systems (IMDS). Έχει δημοσιεύσει πρόσφατα ένα βιβλίο στα ελληνικά με τίτλο «Ποσοτική & Ποιοτική Μοντελοποίηση Επιχειρηματικών Διαδικασιών». 

Ο Δρ. Σταύρος Λουνής είναι Ερευνητής στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN). Είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με εξειδίκευση στον Σχεδιασμό και Υλοποίηση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών με χρήση Gamification. Επιπροσθέτως έχει πτυχίο από το τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στην Διοίκηση και την Οικονομία της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Μεσολογγίου και MSc in Information and Communication Technology (ICT) Systems της Σχολής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως μηχανικός πληροφορικής στο Τμήμα Φυσικής Γλώσσας και Εξαγωγής Γνώσης του ΙΕΛ / Ε.Κ. «Αθηνά» καθώς και σε αντίστοιχες θέσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Τα τελευταία χρόνια τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν το Gamification Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και την Καινοτομία των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Καταναλωτών. Εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια.



Οδηγίες εγγραφής - Περισσότερες πληροφορίες
Κόστος συμμετοχής
Τα δίδακτρα ανέρχονται στα 2.000 €. 

Ελάχιστος και μέγιστος αριθμός εκπαιδευόμενων 
Ελάχιστος αριθμός εκπαιδευομένων είναι 20 και μέγιστος αριθμός εκπαιδευομένων είναι 40.