MOBECOM: Mobile E-Business & Commerce

Διάρκεια (σε ώρες): 
100
MOBECOM: Mobile E-Business and Commerce. Κινητό Επιχειρείν. Σχεδιασμός Νέων Ψηφιακών Υπηρεσιών. Ψηφιακή Επιχειρηματικότητα

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα στοχεύει στο να αναπτύξει τις δεξιότητες των συμμετεχόντων στη σχεδίαση και ανάπτυξη νέων υπηρεσιών κι επιχειρηματικής δραστηριότητας, αξιοποιώντας τις ευκαιρίες και προοπτικές που προσφέρονται στο χώρο του mobile. Οι συμμετέχοντες θα εκπαιδευθούν σε όλες τις πτυχές του κινητού επιχειρείν και θα έχουν την ευκαιρία να σχεδιάσουν και υλοποιήσουν ένα πρωτότυπο της ιδέας τους αλλά και να αναλύσουν την επιχειρηματική της αξιοποίηση. Έμπειροι εισηγητές από τον ακαδημαϊκό χώρο και την αγορά, θα τους βοηθήσουν να αναπτύξουν όλα τα συστατικά της mobile υπηρεσίας και την αξιοποίησής της στα πλαίσια του project που θα εκτελέσουν.

Σε ποιους απευθύνεται - Προυποθέσεις Συμμετοχής
Το πρόγραμμα απευθύνεται σε:
  • Τελειόφοιτους ή αποφοίτους Πανεπιστημίων, Τεχνικών και Πολυτεχνικών Σχολών
  • Στελέχη επιχειρήσεων
  • Μέλη καινοτόμων επιχειρήσεων
Δεν υπάρχουν προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των εκπαιδευομένων


Επιστημονική Ομάδα - Εισηγητές
Επιστημονικός υπεύθυνος
Ο Καθηγητής Γεώργιος Δουκίδης είναι Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (Ο.Π.Α.). Έχει MSc στην Επιχειρησιακή Έρευνα και διδακτορικό στην Τεχνητή Νοημοσύνη από το London School of Economics (LSE), όπου και δίδαξε την περίοδο 1984-1990. Επίσης ήταν Επισκέπτης Καθηγητής στο Brunel University και έχει διδάξει σε κορυφαία Ευρωπαϊκά Business Schools. Είναι Διευθυντής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (http://www.eltrun.gr) που με τους 30 ερευνητές και τα πάνω από 45 διεθνή projects που έχει ολοκληρώσει, είναι από τα μεγαλύτερα στην ειδίκευσή του στα Ευρωπαϊκά Business Schools. Το 2009 του απονεμήθηκε το Πανευρωπαϊκό Βραβείο Case-Study για την έρευνα “Internet Enabled Collaborative Store Ordering” στην κατηγορία “Knowledge, Information and Communication Systems Management”. Είναι ιδρυτής και υπεύθυνος του διεθνούς Πανεπιστημιακού Διαγωνισμού Ψηφιακής Καινοτομίας και Νέας Επιχειρηματικότητας. (http://www.ennovation.gr). Διδάσκει μαθήματα “Ψηφιακής Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας”, “Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν”, “Διοικητική των Πληροφοριακών Συστημάτων”  σε προπτυχιακά και μεταπτυχιακά.

Εκπαιδευτές,συν-εκπαιδευτές, βοηθοί

Το διδακτικό προσωπικό του προγράμματος αποτελείται από διακεκριμένους ακαδημαϊκούς του ΟΠΑ και πανεπιστημίων του εξωτερικού,ερευνητές, έμπειρα στελέχη της αγοράς και συμβούλους επιχειρήσεων.

 Ο Αναπληρωτής Καθηγητής Αδάμ Βρεχόπουλος είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Ο.Π.Α και Επιστημονικός Υπεύθυνος της Ερευνητικής Ομάδας Διαδραστικού Μάρκετινγκ και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών του εργαστηρίου ELTRUN. Έχει πολυετή διδακτική εμπειρίαστο πλαίσιο προπτυχιακών και μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών και σημαντική ερευνητική δραστηριότητα στα γνωστικά αντικείμενα του Ψηφιακού Μάρκετινγκ και του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. Είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος στο αντικείμενο του Ηλεκτρονικού Λιανεμπορίου και του Ψηφιακού Μάρκετινγκ από το Πανεπιστήμιο Brunel, Μεταπτυχιακού Τίτλου Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA -κατεύθυνση Μάρκετινγκ) από το Athens Laboratory of Business Administration (ALBA) και Πτυχίου (BSc) από το Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής του Ο.Π.Α.. Έχει συμμετάσχει στην υποβολή και στην υλοποίηση πολλών ερευνητικών έργων και έχει ευρεία διοικητική εμπειρία στη διοργάνωση και στο συντονισμό συνεδρίων, θεματικών ενοτήτων σε συνέδρια, εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ερευνητικών και επαγγελματικών σεμιναρίων, ομάδων εργασίας, κ.α. καθώς και σημαντική διδακτική εμπειρία στο πλαίσιο ερευνητικών και επαγγελματικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων. Το συγγραφικό του έργο περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 100 δημοσιεύσεις ερευνητικών εργασιών σε πρακτικά διεθνών επιστημονικών συνεδρίων, συλλογικούς τόμους και επιστημονικά περιοδικά, 2 βιβλία, 1 συλλογικό τόμο ως co-editor, 2 ενότητες σε 2 εκπαιδευτικά βιβλία, εκπαιδευτικό υλικό σε ψηφιακή μορφή (π.χ. μελέτες περιπτώσεων, κ.α.), σειρά άρθρων σε κλαδικά έντυπα και στον τύπο.

 Η Δρ. Κατερίνα Φραϊδάκη είναι διδάκτορας του τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κύρια ερευνήτρια (senior researcher) και συντονίστρια των δράσεων Ηλεκτρονικού Εμπορίου (eCommerce Coordinator) στο Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν- ELTRUN. Έχει πτυχίο από το τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και MSc στην Ανάλυση, Σχεδιασμό και Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων από το London School of Economics (LSE). Από το 2010 είναι επιστημονική υπεύθυνη των ετήσιων ερευνών του ELTRUN για τη συμπεριφορά των online Ελλήνων καταναλωτών και  των χρηστών social media, καθώς  και για την αξιολόγηση των Ελληνικών ηλεκτρονικών καταστημάτων. Έχει εκπονήσει πλήθος μελετών για την Κοινωνική Δικτύωση και το Ηλετρονικό Εμπόριο. Επιστημονικές εργασίες της έχουν παρουσιασθεί σε εθνικά και διεθνή συνέδρια. Το 2011 και το 2013 έλαβε το Best paper award, για την μελέτη της στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο καιτο e-health αντίστοιχα. Τέλος, είναι μέλος του Δ.Σ. και έχει την θέση του ταμία, στον Ελληνικό Σύνδεσμο Ηλεκτρονικού Εμπορίου - GRECA (Greek e-Commerce Association).

 Ο Δρ. Σταύρος Λουνής είναι κύριος ερευνητής στο Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN). Είναι κάτοχος Διδακτορικού Διπλώματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με εξειδίκευση στον Σχεδιασμό και Υλοποίηση Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών με χρήση Gamification. Επιπροσθέτως έχει πτυχίο από το τμήμα Εφαρμογών Πληροφορικής στην Διοίκηση και την Οικονομία της Σχολής Διοίκησης και Οικονομίας του ΤΕΙ Μεσολογγίου και MSc in Information and Communication Technology (ICT) Systems της Σχολής Επιστήμης και Τεχνολογίας του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος. Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως μηχανικός πληροφορικής στο Τμήμα Φυσικής Γλώσσας και Εξαγωγής Γνώσης του ΙΕΛ / Ε.Κ. «Αθηνά» καθώς και σεαντίστοιχες θέσεις στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα. Τα τελευταία χρόνια τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν το Gamification Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών, το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και την Καινοτομία των Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών Καταναλωτών. Εργασίες του έχουν παρουσιαστεί σε διεθνή συνέδρια.


Υλοποίηση / Χρονικός προγραμματισμός επόμενου / τρέχοντος κύκλου
Το πρόγραμμα είναι δομημένο σε 12 εβδομάδες (100 ώρες). Πιο αναλυτικά:

Πρώτη και δεύτερη εβδομάδα: Mobile Services Landscape and Entrepreneurial Mindset and Innovation. Οι συμμετέχοντες έρχονται σε επαφή με τον κλάδο του Mobile και τις mobile εφαρμογές ανά κλάδο και ανά επιχειρηματική λειτουργία. Μέσω case studies θα αναγνωρίσουν τις ανάγκες και θα σκιαγραφήσουν mobile καινοτόμες ιδέες που έχουν προοπτική.

Τρίτη και Τετάρτη εβδομάδα: Design and Evaluation of Business Model for the Mobile Service and Mobile Service Design. Οι συμμετέχοντες σχεδιάζουν και δημιουργούν το επιχειρηματικό μοντέλο της mobile ιδέας/υπηρεσίας τους με βάση την πρόταση αξίας, τους πελάτες στόχος, τα κανάλια επαφής, τους κύριους συνεργάτες και τους αναγκαίους πόρους.

Πέμπτη έως έβδομη εβδομάδα: Development of Mobile services. Οι συμμετέχοντες σχεδιάζουν την εφαρμογή τους διερευνώντας τις απαιτήσεις και την δυνητική εμπειρία του χρήστη. Ακολούθως, αναπτύσσουν μέσα από online πλατφόρμες οπτικού προγραμματισμού την εφαρμογή τους (τεχνική υλοποίηση) χρησιμοποιώντας τα σχέδια και τα δομικά μέρη που έχουν δημιουργήσει πρωτίστως. Επιπροσθέτως οι συμμετέχοντες πραγματοποιούν έρευνα ευχρηστίας με δυνητικούς χρήστες.  

Όγδοη έως δέκατη εβδομάδα: Digital Marketing and Online Strategy. Οι συμμετέχοντες σχεδιάζουν το μάρκετινγκ πλάνο και εκπαιδεύονται στα ψηφιακά εργαλεία μάρκετινγκ που είναι διαθέσιμα για την αποτελεσματική προώθηση της εφαρμογής τους και την στοχευμένη προσέγγιση της αγοράς στόχος. 

Ενδέκατη κα Δωδέκατη εβδομάδα: Setting up the Mobile business and Launch. Οι συμμετέχοντες εκπαιδεύονται σε θέματα: νομικά, διοίκησης ανθρώπινων πόρων, σχεδιασμού παρουσιάσεων, χρηματοδότησης, οργάνωσης λειτουργιών και υποδομών, δικτύου πωλήσεων κλπ για να σχεδιάσουν τον τρόπο που η κινητή υπηρεσία θα εισέλθει ομαλά στην αγορά. 


Οδηγίες εγγραφής - Περισσότερες πληροφορίες
Κόστος συμμετοχής
Τα δίδακτρα ανέρχονται στα 900 €.